søndag 11. april 2010

Botox neste!


Botox neste!
Jeg har alltid vært helt imot plastiske operasjoner, fettsuging og botox, dvs. all manipulasjon av naturlig utseende. Da jeg var yngre – altså skikkelig ung – var jeg også motstander av BH, hårspray, parfyme, sminke og fjærning av kroppshår. Jeg kjøpte bare klær av 100 % bomull og så foraktfullt på alle jenter som gikk med høye heler (Herregud altså – hvordan klarer de å GÅ i det hele tatt?) eller klippet håret kort. Følgelig sparte og sparte jeg på mitt pistrete hår og gikk frimodig rundt uten BH og med hårete legger i fotformskoene til langt opp i 20-åra, mens jeg skulte stygt på alle ”babes” Men ettersom årene gikk ble jeg drevet fra skanse til skanse. Etter mitt 2. barn begynte jeg med BH og sminke og etter skillsmissen hårspray og hårfjærning. Og i dag sier jeg at jeg er motstander av plastiske operasjoner – inntil videre. De er nemlig skjedd noe med ansiktet mitt – det har liksom seget nedover så jeg ser streng og bisk ut med mindre jeg har sovet minst 12 timer om natten – og det gjør jeg jo aldri. Skjønnhet kommer kanskje innenfra, men det tar lengre og lengre tid hver morgen å grave den fram – det vil si sparkle den fram. År med trøste-rødvin har satt sine spor. Det verste er forresten ikke at man ser trøtt og dratt ut etter en kveld på byen – det verste er at man ser like trøtt ut FØR man går ut. Og med henvisning til tidligere innlegg i denne serien ”En helt vanlig dag på puben” kan man jo egentlig bare bli hjemme og drikke foran TV’n og irritere seg over den perfekte Marit i Himmelblå. Dæven hun skal få gjennomgå! Følg med….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar